365 spórolási tipp

Több, mint 5 hihetetlenül olcsó fehérjeforrás a vörös húsok helyett

Fehérjére szüksége van a szervezetnek ez nem kérdés, az egyik fő fehérje forrás a hús, ami sokaknak már drága. Most utána számoltam, mi mindennel lehet helyettesíteni és mennyiből.

Hogy mennyi fehérjére van szükséged, azt egyszerűen kiszámolhatod ezzel a jó kis kalkulátorral. Természetesen kiszámoltam én magam is és az jött ki, hogy testsúly tartáshoz 60,75 grammra, a testsúly csökkenéshez 40,13 grammra van szüksége a szervezetemnek.

Én most úgy gondolkodtam, hogy 40-et nézzünk meg a fő forrásokból a maradék 20-at, pedig a többi alacsonyabb fehérjetartalmú ételből biztosítom.

Mi főleg halat és csirkét fogyasztunk húsnak, abból is az esetek nagytöbbségében a csirkemell filét. Mivel 100 gramm csirkehúsban van 23 gramm fehérje, ezért a 40 gramm fehérjéhez 17,3dkg csirkehúsra van szükségem.

A csirkemell filét 1250 Ft/kg-os áron vásárolom a piacon így, 40 gramm fehérjét, ha csirkehúsból biztosítom, akkor kb. 216 Ft-ból kerül.

Kis kitérő: Gondolkodtál már azon vajon csirkemell filét vagy csontos csirkemellet érdemes inkább vásárolni? Mert én igen, sőt ki is számoltam, ezt itt olvashatod.

Nézzük, ennyi pénzből még milyen étellel tudjuk biztosítani a napi fehérje szükségletet.

Tojás:

Ha csak tojásból szeretném, akkor vajon hány tojást kellene megenni egy nap és az mennyibe kerülne. kb. 6-7 gramm fehérje van egy tojásban, én most 6,66 grammal számolok, már csak azért is hogy kerek számra jöjjön ki, mert így 6 tojás fedezi a napi szükségletet.

36 Ft-os tojás esetén, pont ugyan annyiba kerül, ha olcsóbb a tojás akkor egy picivel olcsóbban is ki tud jönni.

 

Sertésmáj:

A Tesco online felületén, a mai napon 499 Ft-ba kerül akció nélkül 1 kg. A 100 gramm sertés máj 19,5 gramm fehérjét tartalmaz, azaz kb. 20 dkg setés májat kell hozzá ennem, egészen pontosan 205 grammot. Ennek tükrében sertésmájból a fehérje igényemet kb. 102 Ft-ból tudom biztosítani.

 

Bio szójabab:

Bio boltokban, már kapható 1000 Ft környékén. Ugye a szója közismerten az egyik legnagyobb fehérjetartalmú étel, 100 gramm 41 grammnyit tartalmaz, ezért, ebből elégséges 100 grammot fogyasztani, ami kb. 100 Ft-ból biztosítható.

Egész évben kapható, készülhet belőle, zöldségköret, saláta, pástétom, gyümölccsel fehérjeturmix, vagy akár egészséges ropogtatni való is.

 

Lencse:

100 gramm lencse kb. 26 gramm fehérjét tartalmaz, így kb. 15 dkg lencséből kell valamilyen ételt elkészítenem, hogy fedezzen napi 40 grammnyi fehérje szükségletet. Szintén a Tesco online felületéről néztem árat, ahol 652 Ft-ba kerül egy kiló lencse, így kb. 100 Ft-ba kerül, ha lencséből szeretnénk biztosítani a fehérje bevitelt.

 

Sárgaborsó:

Jöjjön egy másik hazánkban is elterjedt hüvelyes a sárgaborsó, kilós ára 310 Ft. Mivel 22 gramm fehérjét tartalmaz 100 gramm, így 18, 2 dkg sárgaborsót kell meg ennem, hogy elérjem a 40 grammnyi fehérjebevitelt. Mennyibe kerül ez nekem? Kb. 57 Ft-ba, egyre jobb.

 

Csicseriborsó:

Szintén magas fehérjetartalmú étel, 100 gramm kicsivel több, mint 19 grammot tartalmaz, ezért ebből is kb. 20 dkg-nyit kell elfogyasztanunk. Ára a nagyobb szupermarketben 419 Ft fél kilogramm, így kb. 168 Ft-ból tudjuk csak csicseriborsóval fedezni szükségletünket.

 

Sertéscomb:

Végül összehasonlításképpen nézzük meg a sertéscombot, amit sokan szívesen fogyasztanak, hogy abból mennyit kellene ennünk és mennyibe kerülne.

100 gramm, 17,4 grammnyit tartalmaz, 1 kg sertéscomb szintén a Tesco online felületén 2074 Ft/kg. Mivel ebből a húsból már kb. 230 grammnyit kell fogyasztanunk és az ára is drágább, így összesen a 40 grammnyi fehérjebevitel 476 Ft-ba kerül.

Update: Számold át a saját áraiddal is!

 

A sorrend így néz ki ár szerint a 40 grammnyi fehérje bevitelnél:

  • Sertéscomb: 476 Ft
  • Csirkemell filé: 216 Ft
  • Tojás (35 Ft/db): 210 Ft
  • Csicseriborsó: 168 Ft
  • Sertésmáj: 102 Ft
  • Lencse: 100 Ft
  • Bio szójabab: 100 Ft
  • Sárgaborsó: 57 Ft

Végül kíváncsiságból még kiszámoltam a csirkemájat is, az 191 Ft-ra jött ki.

Hetente egy alkalommal cseréld le a húst, valamelyik hüvelyesre, mert így változatosabban étkezel és a pénztárcádnak is jót teszel. Két előny egycsapásra!

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!