De neked is érdemes lenne elkészíteni a saját listádat, mert elképzelhető, hogy egy családtagod speciális táplálkozása miatt egyes élelmiszerek hiányozhatnak a listáról pl. halfélék, vagy savanyúság, kukoricakeményítő…), vagy éppen feleslegesek a listában
Ha ezt megteszed, akkor ne feledkezzél meg, hogy körbe nézzél a sajátmárkás termék között is.
Mit neveznek sajátmárkás terméknek?
Olyan terméket értenek (marketingben), amelyen a kereskedő saját logóját (védjegyét, „márkáját” használja). Ez lehet:
Van olyan üzlet is, ahol a sajátmárkás termékekre elégedettségi garanciát is vállalnak.
Általában olcsóbb, mint a nem saját márkás termék.
Ha van egy megszokott márkád, akkor érdemes először a bevált és a saját márkás termék gyártóját és összetételét is összehasonlítani. Ha nincs vagy minimális a különbség, akkor egy próbát szerintem megér.
Mondok egy mai tapasztalatot citromlé (jobban szeretem a friss citromot, de tartalékban általában van itthon): ugyanakkora gyümölcs tartalom, gyártó a saját márkásról nem derült ki, csak a forgalmazó, viszont az összetétel 100 %-ban ugyan az. Még a sorrend is megegyezett! Mennyiség természetesen ugyanannyi, jelen esetben 1,5 liter.
A nem sajátmárkás ára: 398 Ft, saját márkás 199 Ft, azaz pont a fele. – tipikusan az a termék, amiből érdemes sajátmárkásat vásárolni.
A feladatot nem kell feltétlenül azonnal elvégezni, elsőre írd össze, készíts mellé oszlopokat, hol fogsz utána nézni az áraknak, és majd a legközelebbi vásárlásnál töltsd ki. Ebbe a táblázatba érdemes a nem akciós árakat felírni, mert ezután már úgy is látni fogod, hogy egy akciós ár tényleges jó ár vagy csak annak tűnik első ránézésre.