Ma egy látszólag teljesen hétköznapi anyuka Drácz Orsolya a NaturaLisa márka megalkotójának történetét hoztam el nektek. Miért látszólag, mert a háttérben néhány év alatt sok-sok akadályoztatással, egy működő vállalkozást hozott létre. De lássuk a történetét.
Két szerelme is volt/van, amivel foglalkozni szeretett volna, az egyik a különleges formájú szappanok készítése, míg a másik a natúr kozmetikumok.
2014-es év elején még különleges sütemény formájú szappanokat készített, aztán a NL Café címlapján megjelent vele egy interjú, és a történet itt kezd igazán izgalmassá, erőt megpróbáltatóvá válni.
Mert a cikk után hamarosan bejelentkezett webáruházába a fogyasztóvédelem egy vásárlásra. Valaki feljelentette egy bizonyos törvényre hivatkozva. Van ugyanis egy EU-s törvény, amiről akkor sajnos ő még ő sem tudott, miszerint nem lehet forgalomba hozni az EU területén olyan terméket, ami élelmiszerre hasonlít, mert ezzel a gyermekek és a gyengénlátók megtéveszthetőek. Ezen a pontos szerintem nagyon sokan hagytuk volna az egészet, de nem Orsi. A fogyasztóvédelmi vizsgálat alatt, ami 3 hónapig tartott, eldöntötte, hogy hagyja az első nagy szerelmét a sütiszappanokat, hiába van tele velük az összes nagy drogéria, és a plázák is és hiába volt nagyon keresettek az ő termékei is.
Még a fogyasztóvédelmi vizsgálat ideje alatt elkezdett utánajárni, hogy lehet natúr kozmetikumot hivatalosan készíteni, milyen feltételei vannak a műhely kialakításának, mi szükséges a termékek forgalomba hozatalához.
Liza kislányának már korábban is saját kozmetikumokat készített, így nem volt kérdés, hogy a neki kifejlesztett babakozmetikumokat fogja kihozni NaturaLisa márkanéven (Liza neve után) Több hónapnyi munka után végül 2014. novemberében indult el a webshop és nagy meglepetésére már a nyitás napján is volt rendelés.
Aztán közben letelt a GYES-e, mert mindezt egy pici lány mellett csinálta végig, eljött a munkahelyéről közös megegyezéssel, így azóta ez a bejelentett főállása is. Most még egyedül csinál mindent (egyelőre) és nagyon-nagyon élvezi.
Ez kívülről valószínűleg sikersztorinak hangzik, de gondoljatok bele, mennyi megpróbáltatáson ment keresztül. Ez a mára siker tele van kihívásokkal, gyomorgörcsös napokkal (pl. amikor bejelentkezett az ÁNTSZ, hogy 3 nap múlva jön ellenőrizni a műhelyembe, majd csak 3 hét múlva ért oda), átvirrasztott éjszakákkal, fáradtsággal, kimerültséggel, teljes elkeseredettséggel, néha még sírással is.
És hogy sikerült mégis tovább lépni a nehéz napokon? Az elkeseredett pillanatokból a sok-sok pozitív visszajelzés, a bőrproblémákkal küzdő gyermekek hálálkodó anyukái húzták ki, akik nem voltak restek és tollat ragadtak, amik véletlenül mindig a legjobbkor érkezetek Orsihoz, amikor éppen feladta volna. Ezek mindig megerősítették, hogy szükség van a munkájára, a termékeire, mert rengeteg babának, kicsi gyermeknek segíthet.
Visszagondolva a két évre, ma már azt gondolja, minden egyes történésnek óriási jelentősége volt az életében. Ugyanis, ha nincs a fogyasztóvédelemmel a mizéria, lehet, hogy soha nem vágott volna bele a natúr kozmetikum készítésbe, megmaradt volna csak hobbinak. Akkor azok a hónapok rendkívül megterhelőek voltak számára, de mindig tovább lépett. Mára, ahogy megy az idő, igyekszik elfelejteni a nehéz napokat és csak a szépre emlékezni.
Vegyetek példát Drácz Orsolyáról, aki a nehézségek ellenére nem adta fel. Ti is tegyetek így, legyen szó egy kilátástalan pénzügyi helyzetről vagy az élet bármely területéről.


Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: